Tankar värda att tänka på en tisdag som denna

Slutade tidigt idag igen, så otroligt skönt! Även om det inte var lika fint väder som sist! 
 
För det mesta nu mera jobbar jag bara på Thomas Sabo, men jag hoppar in ibland på extra pass på Dressmann, både för att jag vill ha en fot kvar, men också för att jag bara är anställd på 28/h i veckan så det är några timmar att fylla upp. Något som händer när man jobbar på två företag är att man märker hur stor skillnad på hur företagen i sig arbetar. 
 
En stor skillnad är att på det ena företaget har man en butiksbudget som man ska uppnå, medan på det andra företaget har man en personlig budget. Om man då är en människa med stor prestationsångest så blir detta självklart en morot, men samtidigt en sjuk hög press när man har en egen budget som man borde uppnå. Eftersom man har sin personliga månadsbudget så har man även en veckobudget och en dagsbudget, inget konstigt alls. Men det jag är bekymrad över är om man börjar ligga efter i sin budget.
 
De senaste veckorna har jag inte uppnått min budget, det är egentligen inget konstigt eftersom jag är så pass ny och det tar en stund innan man kommer in i sin säljroll, men det betyder också att jag har hakat efter som fn på min månadsbudget vilket jag har lite ångest för. Det kruxet som är med dagsbudgeten är att när man uppnått sin egen budget så "ska" man börja sälja på sin kollega om den inte har kommit upp till sin dagsbudget, vilket inte låter mer än fair right?
Problemet börjar då det börjar närma sig slutet av månaden och jag tex vet att jag ligger back ca 20% av min månadsbudget. Så jag har en sjukt bra dag, så jag kommer upp i min dagsbudget fort eftersom siffrorna är rätt låga. Är det då fair att jag ska börja sälja på min kollgea fast jag vet att hon ligger bättre till i månadsbudgeten än vad jag gör? 
 
hmm.. sug på den karamellen ni, för det ska jag göra! Är inte riktigt nöjd!