Terroristbaciller

Idag känner jag mig vuxen. I morse vaknade jag upp med både halsont och huvudvärk, igen, riktigt surt! Så idag lyssnade jag på min kropp istället för att bara köra på som jag brukar göra, så jag stannade hemma från jobbet. Är riktigt jäkla less på att vara sjuk så om jag faktiskt vilar i tid så kanske jag kan bli helt frisk lite fortare. Förhoppningsvis. 
 
Något som har gjort mig irriterad och rent utav förbannad i veckan är folk som går till jobbet fast dom är sjuka. Då menar jag inte sjuk som i att man känner sig lite hängig utan sjuk i som att man hostar, snorar och där man själv vet att man är en vandrande bacillbomb! Jag tkr det är så respektlöst! Jag om ngn vet hur jobbigt det är att vara sjuk och sjukanmäla sig, men när man är så sjuk så är det bara idiotiskt att gå till jobbet och riskera att smitta alla andra. GAHH vad irriterad jag blir!  Nu säger jag inte att det var den här människan som smittade mig, men det kan det lika bra ha varit. Eller ngn annan av mina kollegor. Så från och med nu ska även jag tänka lite mer på det när jag överväger att vara hemma lr inte.
 
Men i alla fall så har jag haft en riktigt skön dag idag och bara njutit av solen i spillersb idag. Jag kan inte riktigt beskriva hur mKt jag längtar efter ljus, värme och sommar!