When you talk, you are only repeating what yo already know. But when you listen, you may learn something new.

God morgon
Nu är jag hemma min 5:e dag från jobbet och min 6:e dag utan röst. Jag håller på att avlida av både tristess och överfylldhet! Hahha okej jag vet inte om överfylldhet är ett ord, men jag är en person som tycker om att kunna göra mig hörd, kunna uttrycka min åsikt, berätta om min dag osv osv, och när jag inte kan det känns det som att jag är äverfylld med massa ord som bara vill komma ut och göra sig hörda. Jag säger inte att allt jag säger alltid är jätteintressant och viktigt, men det känns bra att få vara med i en konversation iallafall, något jag inte fårr varit på 6 dagar! Men jag har blivit en jäkel på att lyssna och studera konversationer utifrån, vilket är väldigt intressant tbh. Visste ni att en bra försäljare enbart  ska prata 20% av samtalet medans kunden ska stå för de resterande 80%? Det här gäller lite mer när det kommer till komplex försäljning, men endå något värt att tänka på i enkel försäljning också! 
 
Jag var hur so till läkaren igår, både för att kolla om det var ngt, men även för att jag behöver läkarintyg efter 5:e dagen hemma. Så nu har jag tagit både halsprov och blodprov, men inget av dem visade någonting, vilket var bra kanske, men känns surt att inte kunna göra ågot åt det. Troligen så har jag jobbat lit för mycket utan att riktigt vila upp mig imellan och sedan överansträngt rösten. Vet att jag verkligen kämpade för att den skulle hålla hela dagen i lördags, vilket resulterade till att jag inte kunde få fram ett ord är jag gick av passet, så sjukt onödigt att puscha sig själv så istället för att inse att det inte funkar och gå hem. Men som alltid är det så sjukt mkt lättare att vara efterklok. 
 
Det enda doktorn sa igår var iallafall att det bara fanns en sak att göra och det var... Whait for it.. att vara tyst! No suprice! Men det är vad jag har varit i snart en vecka och det händer ingenting! Visst jag märker att det går åt rätt håll, men det går så otroligt långsamt!! Vad är det frågan om Huhu.. gråter lite. 
 
Men nu har jag iaf läkarintyg till att vara hemma tom Måndag, men jag vill så gärna jobba, det är julruch hallå! Roligaste helgerna på hela året och jag missar dem?! Så orättvist! Vi får se hur rösten mår de kommande två dagarna, jag jobbar annars lördag, söndag 13-22.. rätt långa pass så vet inte om det är så bra...men skulle vara sååå roligt..! Dock ska jag försöka va lite smartare denna gång... Hälsa före jobb, hälsa före jobb. Måste försöka få in det i huvudet...