Tur i oturen

Hej!

Min dag idag har varit allt annat än bra, faktiskt så började redan igår att gå mindre bra då jag tappade bort min mobil. Inte så farligt tänkte jag, den ligger kvar på jobbet och en dag klarar jag mig utan telefon, trodde jag ja. 
 
I morse skulle jag in till norrtälje med Fia vi hade sagt att vi skulle mötas där 13:00 så jag går ut till bilen Ca 12 så jag har gått om tid på mig och så att jag ska hinna svänga förbi jobbet och hämta min mobil på vägen. Så jag startar bilen och går ut för att få bort all den decimeter djupa snön som ligger på min bil, går in i bilen (väldigt kall och ilsken på snön) och slinter på kopplingen när jag ska åka iväg så bilen dör. Sånt som händer, så ska jag starta bilen igen, NEJ DÅ VILL BILEN INTE STARTA! Där sitter jag med en bil som inte startar och ingen mobil, KUL! Istället sitter jag 13:15 på bussen till jobbet efter att ha stått ute i 20min då jag trodde bussen gick 13:00.
När jag efter mkt om och men kommer till jobbet (13.30, 1,5 timmar för tidigt) utan att ha mött fia i norrtälje, vad tror ni händer? Jo telefon helvetet är inte där! Yeah, jippi, bra dag! 
 
Men sedan ringer underbara simone mig (stephan) och säger att hon har hittat mobilen i snön när hon och hennes kära far var ute och skottade, det är även så underbart att den fungerar! 
Så denna inte så positiva dag blev en rätt bra dag till slut i alla fall, otroligt lycklig! 
 
Men till ngt helt annat, i morgon är jag helt ledig så har lite Juliga planer. Därför tänkte jag slänga upp lite bilder på lägenheten så kanske det kommer lite andra bilder sen! :)