Resultatet av mitt frisörbesök

Ja hmm mitt frisörbesök ja..

Ibland hatar jag verkligen att jag är så sjukt spontan. Jag kommer på att jag vill ha en förändring, inte för att jag egentligen är missnöjd, utan mer för att jag vill ha ngt nytt, för att jag har tröttnat. När jag då får dent här spontant starka behovet av en förändring ska det hända nu, jag kan inte ta en stund att fundera över saken utan det ska verkligen vara nu eller aldrig. 

Detta resulterar i att jag aldrig har en plan som jag kan hålla mig till utan mer en känsla. Det är då väldigt svårt att förklara vad man vill om man inte är 100 procent säker själv. 

Min tanke var att bli helt mörkbrun, ngt jag velat rätt länge. Dock så tyckte min frisör att mitt hår var jätteslitet och rekommenderade mig att klippa det så att det blir helt friskt. Vet ni, lyssna aldrig på det här tipset, jag brukar aldrig göra det, men uppenbarligen var jag inte riktigt i mina sinnens fulla bruk denna dagen och tänkte "ja det är juh sjukt slitet så det är nog ändå bäst" och lät henne klippa det hon ville. Sämsta beslutet jag gjort i år. 

Eftersom det blev så pass kort ville jag inte färga hela jättemörkt heller då det gör att håret känns ännu kortare, så färgade bara utväxten och sparade mina ljusa toppar.

Resultatet av detta är att jag har hår till axlarna och ingen större skillnad på hårfärgen. Det ända som det faktiskt är skillnad på är mitt självförtroende som just nu föll några grader (i princip alla grader) så ja.. Eh som vanligt när jag går till frisören önskar jag kanske att jag tänkt igenom beslutet en eller två gånger först.

Före:

Efter