Onsdag den 27e Februari

God morgon!

Idag är det strålande solsken ute så ska snart ut med Huey på en långpromenad! Ska bli skönt!

Läste precis en artikel som gjorde att allting med att ha Hund eller rättare sagt Huey blev lite lättare och roligare.
Har varit så rädd att man inte kan gå långa promenader med Huey eftersom jag hört att chihuahuor lätt får förslitningsskador. Men läste nu att det absolut inte är ett problem, faktiskt har jag inte läst en enda mening som innehållit förslitningsskador.
Man ska gå ut och gå med dom, dom SKA gå på långpromenader, dom ska leka i snön, dom ska gå ut fast det regnar. Det är helt enkelt en helt vanlig hund och ska behandlas där efter. Huey behöver lika mkt rastning som en stor hund, Så nu blir det långpromenader och absolut inget tidningspapper!
Läste om flera stycken som hade tagit med sina hundar på långa fjällvandringar och långpromenader på 2-3 timmar. Det enda man ska vara uppmärksam på är att de lätt fryser så på vintern så kan man klä på dom så är det ingen fara! Så hej nu slipper jag känna mig som en elak hundägare när jag släpar ut honom i snön och tvingar honom att kissa ute ist för på Tidningspapper...