Tankar och Idéer...

Btw när jag endå sitter här... 
 
Har lite ångest över att jag fortfarande inte vet vad jag vill göra med mitt liv. Det var endå ett halvår sen jag tog studenten och jag har fortfarande ingen aning om vad/hur jag ska göra! Ngn som har samma problem? 
 
Eller egentligen har jag en plan, problemet är att jag inte vågar ta steget att göra det, mest för att ja vet allas reaktion och vad dom kommer säga. Jag vet att man inte ska lyssna på vad andra tycker, men sist jag hade en ide om vad jag ville göra med mitt liv så lyssnade jag inte på NÅGON utan var fast besluten om att det var världens bästa idé. Se vart det tog mig. Jag plågade mig igenom 3 år av studier som jag absolut inte har ngt intresse av och belv något som jag enligt mig själv inte tror jag pallar med (mest på grund av att man går runt och är dammig 24 timmar om dynet och ser ut som ngt hunden släpat in, och ja det är viktigt för mig att känna mig... iaf lite bättre äb så), men okej lite andra anledningar med. Så det jag försöker säga är att man kanske ska lyssa på vad andra säger, iaf lyssna på deras åsikter och tänka igenom dem och sen fatta ett beslut? 
 
Men Nu har jag en idé som har med ngt jag alltid velat göra, men alltid blivit tillsagd att det suger. Men gör det verkligen det? Är det inte alltid vad man gör det till? Är inte det viktigaste att ha gnistan, viljan och ambitionen att bli bäst som egentligen är det vinnande komceptet att faktiskt bli någonting? 
 
Jag har många saker som jag skulle kunna tänka mig, men med mina betyg så begränsas jag ganska mycket... Är det inte bättre att faktiskt göra det man vill som man har möjlighet till än att sitta och vänta på att en möjlighet ska hoppa i famnen på en? Ska man sitta och hoppas på komma in på en skola där man kan utbilda sig till ngt man kan tänka sig att göra, eller ta tag i det och faktiskt göra det man velat en väldigt lång tid?  Låter egentligen inte som ett jättesvårt val... Men tyvärr är det lite svrare än så... 
 
Med tankar som snurrar fortare än vad jag klarar så Checkar jag ut!
 
 
världens bästa bild i know... hehe