♡ Nyttig och lätt efterrätt ♡

 
Hej på er! 

Hoppas ni hade en mysig kväll igår, det hade jag! Jag fick mitt kvinnliga sällskap haha, dock fick jag kolla på hockeyn också, men hallå man kan inte få allt!
 
Tänkte tipsa om en supergod efterrätt vi gjorde igår, Yoghurt glass med hallon. Det var riktigt gott och inte alls så onyttigt så här kommer receptet om ni skulle vilja prova. Vi använde bara de tre första ingredienserna med lite florsocker för att göra det lite, lite sötare, men om man har allt hemma så kan man juh prova att göra det med dom andra med! Vi var kanske lite fega haha. Dock tror jag inte florsockret behövs om man använder honung! 
Perfekt om du glömt efterrätten, super lätt att röra ihop!
  • 2 dl turkisk yoghurt
  • 250g frysta hallon
  • 1 tsk vaniljsocker
  • 2 msk flytande honung
  • 1 apelsin
På Maddes vis:
  1. Mixa hallonen i en matberedare eller med en mixer, spara några stycken till garneringen.
  2. Blanda i yoghurten och mixa.
  3. Servera och garnera med florsocker och hallonen du sparat
  4. Servera glassen direkt eller spara i frysen. 
Väldigt Simpelt och lätt! Går på max 10 min!
 
Lite mer avancerat:
  1. Skölj och riv skalet av halva apelsinen. Skala sedan apelsinen med kniv och skär den i små tärningar.
  2. Lägg alla ingredienser utom apelsinbitarna i en matberedare (spara några hallon till garneringen). Mixa tills allt blir en jämn glass. Blanda i apelsinbitarna. Garnera med resten av hallonen
  3. Servera glassen direkt.
 
Recept från Ica