Hårtips så här på kvällen

 

Hello!

Den senaste tiden har jag haft lite hårångest i smyg och färgat håret för första gången hemma helt själv. Hade en tanke på att bli ljusare så provade garniers nya hårfärg OLia. Dock blev det inte alls fint hahah så färgade tillbaka till brunt igen Och låtsades som att inget händ hehe (dock inte hårfärgens färg, den var rätt bra faktiskt). Dock så har jag inte färgat håret hemma på typ ett år Och hela tanken var att ge det lite nytt liv, tragiskt nog blev det tvärt om. Det blev jätteslitet och torrt... Så fick bli ett besök hos frisören som fick leka lite med saxen, har inte gjort ngt åt färgen än men skulle verkligen vilja. Men håller på och försöker få det fint igen innan så tänkte dela med mig av lite saker som är bra att tänka på. Har tagit upp några förut, men tänkte förfriska minnet lite om det är fler som försökt leka med sommarfrillan. 
 
  • Jag använder en hårolja som heter Macadamia natrual oil som jag tycker är riktigt bra, den får håret rintigt mjukt och glansigt, en gryn boost och den innehåller även solskyddsfaktor! Finns att köpa på eleven.se
  • Använd Hårolja! Det spelar ingen roll när du använder det, du kan ha det före du duschar, efter medan håret är blött och efter du torkat det. Det ger håret näring och glans! Men använd det bara i längderna under öronen och var försiktig med att använda det innan du går och lägger dig då det lätt kan göra hårdsotets fettig. 
  • Duscha av håret i kallvatten! Det låter simpelt, men det ger otroligt mkt mer glans och är ett så lätt sätt att få håret att må bättre. 
  • Om du kan, färga inte håret hemma gå till frisören! Hårfärgerna man köper i butiken torkar ut håret och gör det torrt och slitet. (Det var en av de första sakerna min frisör sa till mig när jagvtror in och skulle klippa mig) Så som sagt gå och gör det på salong, det är värt det! När jag gör det hemma går färgen ut efter ca 1 månad och det ser daskigt ut, mitt som jag gjorde på salongen höll i mer än 3-4 månader. (förutom utväxten därå, men var väldigt lika min egen).